30 oktober JDQD in Epe.

Dromenquiltdagen, beurzen en markten in het verleden en in de toekomst.
Fotoalbums: http://info-jopies-dromenquilt.mijnalbums.nl/

30 oktober JDQD in Epe.

Berichtdoor Jopie » 02 jul 2010, 12:42

Het is gelukt een gratis accomodatie voor een Dromenquiltdag te vinden in Epe.
We zijn op zaterdag 30 oktober van harte wekom bij conferentieoord Villa Heidebad.

Er kunnen maximaal 20 personen deelnemen.
Dus geef je snel op.
Stuur mij een pb met daarin je mailadres zodat we specifieke info kunnen versturen aan deelnemers.

ik hoop dat we met elkaar een fijne dag hebben.
Jopie

Re: 30 oktober JDQD in Epe.

Berichtdoor annemarie » 02 jul 2010, 21:06

lijkt mij leuk.
Wat houdt het precies in??
groetjes Annemarie T.
annemarie

Berichtdoor Jopie » 04 jul 2010, 14:56

hé Annemarie, leuk je hier ook te zien.
JDQD = Jopie's Dromen Quiltdag.
Een dag waarop een groep quiltsters bij elkaar komt om quilts te naaien, elkaar te ontmoeten en inspiratie op te doen bij elkaar.
We zijn begonnen op meerdere plaatsen in het land kleinere gorepjes samen te laten komen en iemand die er in de buurt woont regeld het dan.
ALs je wilt komen geef je dan snel op want vol=vol.
Jopie

Berichtdoor Jopie » 11 aug 2010, 09:58

Even de stand van zaken:

Er hebben zich tot heden 15 personen aangemeld, er kunnen er dus nog 5 bij.
Ik weet dat het nog even duurt, maar vol=vol.
Jopie

Berichtdoor Jopie » 13 sep 2010, 11:41

Even een update van de namen die ik genoteerd heb:

Lia V,Corry Kleinkoord, Joke Weeda, Cora V , Els, Joke van de V, Tinie,
Wietske, Ingrid van Oostveen, Ingrid de Roo,
Bettina, Rudy ?, Lia F, Kitty, Annemarie Timmer,
Anne K, Jacqueline W, Henny Oosterbaan, dieta + Ingrid ?
Ans G, Jopie B.

De groep is vol en wie zich nu nog opgeeft komt op de reservelijst. Er staan een paar vraagtekens op en in de laatste week zijn er altijd mensen die door omstandigheden moeten afhaken .
Schroom dus niet !
Jopie

Berichtdoor Jopie » 29 okt 2010, 13:45

De voorbereidingen zijn op een haar na gevild. Alles staat klaar, fototoestel , nog meer blokken , een cadeautje voor Villa Heidebad, een lijst met namen en mijn speech. De verkoopspulletjes staan klaar om afgehaald te worden door Annemarie ivm plaatsgebrek in de auto van Ans. Bedankt Annemarie !
Zo maken veel handen licht werk.
Op de top van het aanmelden hadden we 24 deelneemsters. Helaas hebben 4 mensen zich door persoonlijke omstandigheden moeten afmelden. Sterkte alle vier.

Ik heb er zin in en hoop dat we met elkaar een fijne dag hebben.
Jopie

Berichtdoor Ingrid » 29 okt 2010, 16:28

Geweldig dat Annemarie de spulletjes meeneemt.

Heb hier een paar mapjes klaar met lijstjes, fototoestel ook ingepakt en twee doosjes gedoneerde stofjes.

We hebben er zin in morgen. Dieta heeft alle prijzen al uit 'r hoofd geleerd.
En ik vind het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en bekenden te begroeten.
--
Met vriendelijke groet, Ingrid Mulder,
secretaris.

Een dromenquilt voor elk kind dat het nodig heeft! http://www.jopies-dromenquilt.nl
Ingrid

Berichtdoor Yvon » 30 okt 2010, 10:52

Een beetje laat maar ik hoop dat het een geweldige dag is. Vind het heel erg jammer dat ik er niet bij ben en hoop dus dat eer heel veel foto's worden gemaakt.
ambassadeur Stichting Jopie's Dromenquilt

http://www.jopies-dromenquilt.nl
Yvon

Berichtdoor Ingrid » 31 okt 2010, 01:09

Dieta en ik waren rond 23.00 uur thuis. Annemarie en wij zijn achter Ans aangereden, omdat Ans niet alles meer in de auto kon bergen. Nadat we alle verkoopspulletjes en stoffen bij Ans gebracht hadden, zijn Dieta en ik nog naar Heleen gereden om daar de hele dag nog 's door te spreken. Inmiddels heb ik 109 foto's en 2 filmpjes van het fototoestel geladen. Niet alles is geschikt om te publiceren, ook mis ik nog een paar namen in m'n geheugen, maar dat gaat vast goedkomen.

Het was een superdag. Het is zo leuk om nieuwe mensen te begroeten. Volgens mij hebben die het ook reuze naar hun zin gehad. Het was ook fijn om bekende mensen weer te begroeten, beter te leren kennen. De matruska's zijn in het echt nog mooier dan op de foto. En tuurlijk hebben we die ook gelijk gekocht.
Dieta heeft keurig bijgehouden hoeveel stuks er van alles verkocht is. Ondanks dat er jammergenoeg niet veel bezoekers kwamen, is er toch nog redelijk verkocht. Hebben we tenminste niet helemaal voor niks een hele winkel opgebouwd.

Ik heb inmiddels de webwinkel gedeeltelijk bijgewerkt, maar omdat er volgende week zaterdag weer een happening is, is het nu niet mogelijk om spulletjes op te sturen. Mogelijk zijn we na de Quiltmarkt in Bennekom geheel uitverkocht!!! Zou dat niet geweldig zijn?

Zegt het voort... zegt het voort... Zaterdag 6 november Quiltmarkt in Bennekom.

Ach, we moeten natuurlijk nog veel meer vertellen over de dromenquiltdag!

Om 11.00 uur 's morgens werd er een cheque van Monuta aan de Stichting overhandigd. Een heel grote cheque met € 2.000,-- erop geschreven. Wat heerlijk dat Monuta ons dat overhandigd heeft. Daarvoor onze hartelijke dank! Daarbij moeten we Aart Koetsier (man van Els) niet vergeten. Hij heeft gevraagd of Jopie's Dromenquilt in aanmerking zou kunnen komen voor de schenking van Monuta. En dat is dus gelukt. Bedankt Aart.

Er zijn prachtige quilts en tops ingeleverd. De foto's staan klaar om opgeladen te worden in het evenementenalbum. Zoals gezegd, heb ik niet van iedereen de naam paraat. In totaal zijn er 35 quilts bijgekomen om uit te geven. Ook hebben we met elkaar 27 tops gemaakt.

Is het niet geweldig???? Niet alle tops zijn helemaal af, maar er zijn er toch al een heel aantal met bijbehorende achterkant naar de quiltsters gegaan. Te weten: TinieE en AnneK.

De lunch was (meer dan!) uitstekend verzorgd door Villa Heidebad. Wat een service. Onze hartelijke dank! We hebben het ons allemaal goed laten smaken.

Van de 'gevonden' strijkplank en strijkijzer is de eigenaar inmiddels bekend, maar wie kan ons vertellen van wie de bruine tas met rose riemen is? Vol met blanco linnen tasjes. Help!

Na de show-and-tell had Jopie voor iedereen een kleine verrassing. Een ansichtkaart. Met daarop:

Afbeelding

Dat is bedoeld als bedankje. Het is heel lastig om iedereen persoonlijk te bedanken, dan vergeet je al gauw iemand. Tuurlijk bedanken we Jopie en AnsG voor de organisatie. Ans heeft ook nog heel veel sjouwwerk verricht. O.a. met alle stoffen en fiberfill die ElsK dan weer keurig verdeelde. Ook heeft Ans moeten sjouwen met alle spulletjes die Dieta dan weer probeerde te verkopen. We hebben zelfs meer spulletjes erbij gekregen. Zoals de speldenkussenklosjes van Wietske, nu ook met 3 stokjes én losse stokjes, zodat ze makkelijker te versturen zijn. De matruska's niet te vergeten. Niet alleen die we nu kunnen verkopen, maar ook alles wat al verkocht is door de maakster en dochter. Ach, zoals Jopie in haar toespraak al zei: iedereen doet naar eigen kunnen. En zo is het ook!

Aan het eind van de dag werden er direct alweer plannen gemaakt om misschien een Dromenquiltdag in Assen te organiseren. Ook in Zutphen gaan we waarschijnlijk weer een Dromenquiltdag houden. Vandaag (gisteren dus) lag de organisatie in handen van Jopie en AnsG. De organisatie voor volgende dagen in handen van anderen. Super! Wie ook graag een keer een samenkomstdag wil bijwonen. Hou de site in de gaten!

Jammergenoeg hebben we niet elke keer zo'n uitgebreide lunch, maar meegebrachte broodjes van huis smaken ook heel goed in fijn gezelschap.
--
secretaris.

Een dromenquilt voor elk kind dat het nodig heeft! http://www.jopies-dromenquilt.nl
Ingrid

Berichtdoor Ingrid » 31 okt 2010, 01:58

Inmiddels zijn de foto's opgeladen en hier te bekijken: http://info-jopies-dromenquilt.mijnalbums.nl/

Staat er nu ergens een fout, qua naam of anderszins, laat het me dan even weten? Dan pas ik het aan.

Veel plezier met het bekijken van alle 81 foto's.
--
secretaris.

Ingrid

Volgende

Keer terug naar Evenementen